facebook

המבקר אנגלמן נפגש עם מפונים במלונות בירושלים: "חובה על משרדי הממשלה להשלים את גיבוש התכנית הכלכלית ולתת מענה למאות אלפי המפונים" (7.11.23)

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן נפגש היום (7.11.23) עם מפונים מהצפון השוהים בבתי מלון בירושלים. במהלך הביקור השתתף מבקר המדינה בטקס למען החטופים במלון דן ירושלים.

במפגש עם המפונים שמע המבקר על הפערים שעדיין קיימים, חודש לאחר תחילת המלחמה, ועל הקשיים הרבים איתם הם מתמודדים כשהם הרחק מביתם.  הפערים שעלו התייחסו להעדר תכנית כלכלית, למתן מענה מצומצם למסגרות חינוך לילדים, ולקשיים בהתנהלות היומיומית.

לפני כן השתתף מבקר המדינה עם ראש העיר משה ליאון בישיבת הערכת מצב בחמ"ל העירוני. במהלך הישיבה סקרו ראש העיר ומנכ"ל העירייה בפני המבקר וצוותו את פעילות העירייה מאז פרוץ הלחימה ב​​היבטים השונים, ובכלל זאת בנושא קליטת מפונים, פתיחת מקלטים, פעילות המוקד העירוני, אבטחת מוסדות חינוך, הקמת כיתות כוננות, תמיכה וליווי משפחות ההרוגים, הפצועים, החטופים והנעדרים ועוד. 

המבקר אנגלמן: "חובה על משרדי הממשלה להשלים את גיבוש התכנית הכלכלית ולתת מענה למאות אלפי המפונים מיישובי קווי העימות בדרום ובצפון. אנו במשרד מבקר המדינה מתמקדים בעת הזו בסוגיית הטיפול בעורף. לאחר סיורים נרחבים בכל רחבי הדרום ובצפון וברשויות שקלטו מפונים, הגענו היום לחמ"ל של עיריית ירושלים. ראש העיר משה ליאון סקר בפניי את ההיערכות לקליטת 15,000 מפונים לצד התמודדות העיר עם צרכי הביטחון של כלל התושבים הן במקומות המגורים והן במוסדות החינוך. 

עיריית ירושלים וכלל הרשויות הקולטות מובילות את הטיפול במפונים. משרדי הממשלה מחויבים לתת מענה בעת הזו לכלל הפערים העולים מהעורף באופן מהיר ויעיל".