facebook

סיפורה של תלונה: בעקבות בירור הנציבות אושר טיפול מקיף בנזקי רטיבות (21.9.23)

חודשים רבים סבלו בני זוג עם מוגבלויות המתגוררים בדירה השייכת לדיור הציבורי מנזקי רטיבות קשים בדירתם עקב נזילה שמקורה בדירת השכנים. בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור אושר בהליך מזורז טיפול מקיף בנזקים

עובדת סוציאלית מלשכת הרווחה בירושלים פנתה לנציבות תלונות הציבור בשם משפחה שבה היא מטפלת המתגוררת בדירה השייכת לדיור הציבורי. העובדת הסוציאלית ציינה שמדובר בבני זוג שהם הורים לילדה, וכי שני ההורים הם עם מוגבלויות - האם חירשת ועיוורת, והאב חירש וסובל משיתוק מוחין, ושניהם מתקשים לתקשר עם הסביבה בשפת הסימנים.

לדברי העובדת הסוציאלית, בחורף האחרון החלה נזילה חמורה מהדירה שמעל דירתה של המשפחה, דבר שגרם לעובש ורטיבות חמורים בדירת המשפחה. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים לפנות בעזרת גורמים שונים לשכנים שמדירתם הייתה הנזילה, הם סירבו לפעול בעניין. לאחר שאותר מקור הנזילה ותוקן, נותרו הנזקים בדירת המגורים של המשפחה, והמצב הלך והחמיר. 

בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור התגייסה עמידר - החברה הלאומית לשיכון בישראל בע"מ לסייע למשפחה וקידמה בהליך אישור מזורז מול משרד הבינוי והשיכון את ביצוען של עבודות שונות. אושרו למתלוננים החלפת הצנרת ושיפוץ חדר המקלחת והשירותים, כולל החלפת חלון;  שיפוץ יסודי של המטבח, כולל החלפת צנרת; החלפת שלוש דלתות פנים; ותיקוני טיח וצבע.

העבודות אמורות להתבצע בקרוב.