facebook

התסריטאים הצעירים שמנגישים את הנציבות לילדים ולבני נוער (20.9.23)

המבקר אנגלמן נפגש עם התלמידים שזכו בתחרות לכתיבת תסריט לסרטון חדש שיציג לילדים ולבני נוער את הדרכים שבהן הם יכולים להיעזר בנציבות תלונות הציבור שבמשרדו

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, אירח (13.9.2023) את בני הנוער שזכו בתחרות לכתיבת תסריט לסרטון חדש שינגיש את פעילותה של נציבות תלונות הציבור לילדים ולבני נוער. במסגרת התחרות, שנערכה בחודשים האחרונים, שלחו תלמידים מרחבי הארץ תסריטים מקוריים ומגוונים שהציגו דרכים שונות שבהן יכולים ילדים ובני נוער להיעזר בנציבות בבעיות שבהן הם נתקלים מול גופים ציבוריים - כגון משרד החינוך, משרד התחבורה והרשויות המקומיות. מבין ההצעות נבחרו הזוכות בשלושת המקומות הראשונים.

במקום השלישי זכתה קשת ינאי (14) מתל אביב. את המקום השני חלקו שלוש חברות בנות 16 שכתבו תסריט משותף: יעל זייטמן מגבעתיים, מיקה חביב מהרצליה ושירי עשירי ממשגב. ובמקום הראשון זכה אייל זאוברמן (18) מתל-אביב, שגם ייקח חלק בהפקת הסרטון שיצולם על פי התסריט שכתב.

המבקר אנגלמן שוחח עם התסריטאים הצעירים על פעילות משרדו, והציג מספר דוחות ביקורת שפרסם בשנים האחרונות ושנוגעים לילדים ולבני נוער, ובהם הדוח בנושא הגנה על קטינים במרחב המקוון (פברואר 2022) והדוח שבחן את השמתם של ילדים בסיכון בפנימיות, באומנה ובאימוץ (מאי 2023). המבקר אף סקר בפניהם את פעילותה של נציבות תלונות הציבור בשנה החולפת, שבמהלכה התקבל מספר שיא של כ-21 אלף תלונות.

מנהלת הנציבות, ד"ר עו"ד אסתר בן חיים, בירכה את הזוכים בתחרות התסריטים על היוזמה והיצירתיות שגילו ושמה דגש בדבריה על הפעולות שעושה הנציבות על מנת להנגיש את שירותיה לאוכלוסיות נוספות ובהן חיילים, עולים חדשים ובני הגיל השלישי.