facebook

"זינוק הפשיעה בחברה הערבית – כישלון מהדהד של ממשלות ישראל" (14.9.23)

המבקר אנגלמן הודיע בוועידה השלישית לפיתוח כלכלי של הפורום הכלכלי הערבי שנערכה בסח'נין כי בכוונתו לפתוח בביקורת נוספת על מיגור הפשיעה בחברה הערבית: "על ראש הממשלה, השר לביטחון לאומי וכלל השרים לפעול למיגור הפשיעה בחברה הערבית"

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן השתתף (14.9.23) בוועידה השלישית לפיתוח כלכלי של הפורום הכלכלי הערבי שנערך בסח'נין.

בכנס התייחס המבקר לסוגיית האלימות במגזר הערבי: "בשנת 2021 פרסמתי דוח על התמודדות משטרת ישראל עם אחזקת אמצעי לחימה לא חוקיים ביישובי החברה הערבית. הדוח העלה כי בשנת 2019 מספר קורבנות הרצח בחברה הערבית הגיע ל 95; באותה שנה  94% מהחשודים בעבירות ירי בישראל היו בני החברה הערבית. כמו כן היו למעלה מ- 15 אלף קורבנות בחברה הערבית בעבירות נגד אדם וגוף. ולעומת זאת מומש רק 47% מהתקציב של התכנית לחיזוק המשילות ושלטון החוק במגזר הערבי".

המבקר הדגיש כי "מאז פרסום הדוח ב-2021 הפשיעה בחברה הערבית נסקה לשמיים - רק בחצי השנה הראשונה של 2023 נרצחו 111 אזרחים ערבים. זהו מספר בלתי נתפס. במבחן התוצאה מדובר בכישלון מהדהד של ממשלות ישראל".

"כעת אנחנו מתכוונים להתחיל בביקורת נוספת בנושא מיגור הפשיעה בחברה הערבית. משרדי יתמקד בבדיקת ההיבטים הבאים:

  • הפעולה הממשלתית הכוללת המבטיחה שילוב זרועות ממשי של שורת משרדי ממשלה.

  • הוצאה לפועל של תכניות קיימות ומפורטות.

  • מיקוד הפעולה בפשיעה החמורה ובארגוני הפשע.

  • מענה מערכתי לבעיית האמל"ח.

  • המענה לפשיעה הכלכלית.

יש הרבה סיבות לאלימות בחברה הערבית. אחת מהן היא חוסר המעש בקרב הצעירים במגזר. בדוח שפרסמנו לאחרונה עלה ש-29% מהצעירים הערבים הם חסרי מעש - פי 2 מהממוצע ב-OECD".

"על ראש הממשלה, השר לביטחון לאומי וכלל השרים לפעול למיגור הפשיעה בחברה הערבית"