facebook

סיפורה של תלונה: לתת עוד קצת (27.4.23)

בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור שונה תזמון מנגנון הכיבוי האוטומטי בבניין דיור ציבורי שבו מתגוררים קשישים רבים והותאם לצורך שלהם בזמן אור נוסף, וכך התאפשר להם להגיע בשלום ובבטחה לדירותיהם

לנציבות תלונות הציבור פנתה קשישה המתגוררת בבניין השייך לדיור הציבורי. לטענתה, האור בחדר המדרגות בבניין שבו היא מתגוררת נכבה אוטומטית זמן קצר לאחר שהודלק, ולכן היא אינה מצליחה להשלים את העלייה במדרגות בבטחה כדי להגיע לדירתה. 

המתלוננת הוסיפה שפנתה בעניין לחברת עמיגור ניהול נכסים בע"מ (עמיגור), וזו הפנתה אותה אל חברת החשמל. ואולם חברת החשמל השיבה לה, כמצופה, שהנושא אינו בטיפולה.

בירור הנציבות העלה כי בבניין שבו מתגוררת המתלוננת מתגוררים 15 קשישים, תשעה מהם ניצולי שואה, וגם הם מתקשים להגיע לדירותיהם בזמן הקצר שבו האור בחדר המדרגות דולק.

בעקבות התערבות הנציבות האריכה עמיגור את משך הזמן מהדלקת האור בחדר המדרגות עד כיבויו על ידי מנגנון הכיבוי האוטומטי, כדי לאפשר לדיירים הקשישים להגיע לדירותיהם בבטחה. כמו כן נטלה עמיגור יוזמה מבורכת ושיפצה את חדר המדרגות, לרווחתם של דיירי הבניין.  

המתלוננת הודתה מקרב לב לנציבות וציינה כי שינוי קטן זה הביא לשינוי משמעותי בחייה ובחיי הדיירים האחרים.