facebook

סיפורה של תלונה: הנגשה אקוסטית בכיתת גן (30.3.23)

בעקבות התערבות נציבות תלונות הציבור ביצעה רשות מקומית עבודת הנגשה אקוסטית בגן ילדים וכן עשתה שינויים לייעול הליך הטיפול בבקשות להנגשה אקוסטית ולביצוע ההנגשה

אם לילד בן חמש המתמודד עם לקות שמיעה חמורה טענה שהעירייה בעיר שבה היא מתגוררת לא ביצעה בגן הילדים של בנה הנגשה אקוסטית עבורו. 

לדברי המתלוננת, היא הגישה מסמכים המעידים על לקות השמיעה של בנה בעת הרישום לגן, ושבה ופנתה בעניין כאשר קיבלה את החלטת השיבוץ. לאחר שהחלה שנת הלימודים והיא ראתה שלא בוצעו התאמות ההנגשה הנדרשות, היא פנתה שוב לעירייה בנושא, אך זו לא החלה בביצוע עבודות ההנגשה. כחודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים פנתה המתלוננת לנציבות תלונות הציבור. 

הנציבות פנתה ללא דיחוי לעירייה, ובעקבות הפנייה בוצעה הנגשה אקוסטית של כיתת הגן, ובכלל זה התקנת תקרה אקוסטית, החלפת התאורה, התקנת מזגנים חדשים שקטים והוספת מערכת FM, המסייעת להתגבר על רעשים סביבתיים. 

במענה על בקשת הנציבות הודיעה העירייה על הצעדים שתנקוט כדי לייעל את תהליך הטיפול בבקשות להנגשה אקוסטית, במטרה למנוע הישנות מקרים כאלו בעתיד.