facebook

מפגש עמיתים חגיגי לרגל חשיפת הדוח המיוחד בנושא אתגרים ויעדים במתן שירות לבני הגיל השלישי (8.2.23)

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן: "הדבר החשוב ביותר במתן שירות לבן הגיל השלישי הוא להבין שמדובר באדם... נותני השירות בשירות הציבורי צריכים לדבר אל בני הגיל השלישי ישירות ולא רק אל המלווים שלהם"

ב-8 בפברואר 2023, יום לאחר פרסום הדוח המיוחד של נציב תלונות הציבור בנושא אתגרים ויעדים במתן שירות לבני הגיל השלישי - לקחים מבירור תלונות, ערכה נציבות תלונות הציבור מפגש עמיתים חגיגי בלשכה בירושלים.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, פתח את המפגש בדגשים מהדוח ואף שיתף את הנוכחים בחוויית השירות שחווה בעצמו, כמלווה לאזרח ותיק. "נותני השירות בשירות הציבור צריכים לדבר אל בני הגיל השלישי ישירות ולא רק אל המלווים שלהם, גם אם זה אומר להתאים את רמת השיח אליהם", אמר.

לאחר מכן הציגה מנהלת נציבות תלונות הציבור, ד"ר עו"ד אסתר בן חיים, את עיקרי הדוח, ממצאיו והמלצותיו. "הדבר החשוב ביותר במתן שירות לבן הגיל השלישי הוא להבין שמדובר באדם, על המגבלות ועל הצרכים שלו ולהתאים את השירות לאדם", אמרה. "לכולנו יש הורים וכולנו נהיה בגיל הזה. תוחלת החיים עולה ויש לעשות את השינויים המתאימים כדי לאפשר את קבלת השירות הטוב ביותר והמתאים ביותר עבורם". 

בהמשך נערך רב שיח בהשתתפות יוסי היימן, מנכ"ל ארגון ג'וינט אשל; ברכי דליצקי, מנהלת תחום בכיר (אזרחים ותיקים) במשרד לשוויון חברתי; לבנה עזרא, סגן ראש מינהל ומנהלת אגף בכירה (אזרח ותיק וגמלאות קיום) במוסד לביטוח לאומי - ומירב חורב, מנהלת יחידת הטרנספורמציה (מוצרים חברתיים ציבוריים) במערך הדיגיטל הלאומי.

במהלך המפגש הודגשה החשיבות שבלימוד עמיתים ושיתופי ידע לטובת מתן שירות טוב יותר לבני הגיל השלישי ולכלל האוכלוסייה.