facebook

המבקר אנגלמן: בדצמבר נפרסם דוח על מתאם השבויים והנעדרים (17.11.22)

"אני קורא לנושאים והנותנים לממשלה העתידה – הכניסו לשיקולכם גם את נושא השבויים והנעדרים"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף היום (חמישי, 17.11.22) בכנס השנתי של המכון לחקר הגליל במכללה האקדמית גליל מערבי בעכו.

בדבריו התייחס לדוחות שבכוונתו לפרסם בשבוע הבא: "השבוע הושבעה הכנסת ה- 25, בימים אלו מתקיים המשא ומתן להקמת ממשלה חדשה. זהו זמן ביניים בו חשוב להזכיר לשרים העתידיים את חובות הממשלה.

עוד מעט אדבר בהרחבה על דוח מבקר המדינה בנושא מימוש החלטות הממשלה לקידום הצפון. ישנם מאות אלפי אזרחים הממתינים למימוש אותן החלטות. השרים החדשים יוכלו להשתמש בדוח שלנו לתיקון הליקויים עבור תושבי הצפון. 

בשבוע הבא נפרסם דוחות ביקורת נוספים בנושאים חשובים כמו חלוקת הגז הטבעי הרכבת הקלה בגוש דן וזו שבירושלים ונושאים חשובים נוספים שנוגעים 'לחיים עצמם' של כל אזרחי ישראל. אני ממליץ לשרים שייכנסו לתפקידם להשתמש בדוחות כמצע לפעילותם".

המבקר אנגלמן הדגיש דוח נוסף שיתפרסם בחודש הבא: "יש נושא נוסף, שלצערי אני לא שומע את השיח עליו בימים האחרונים, אבל הוא עניין שנמצא בנפשנו, בנפשה של אומה ששלחה לוחמים לקרב. 

אני מבקש לספר לכם שבחודש הבא בכוונתנו לפרסם דוח ביקורת על העסקתו של מתאם השבויים והנעדרים. 

את ההחלטה לפתוח בביקורת קיבלתי לאחר פגישה שקיימתי עם שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר גולדין. 

בביקורת אנחנו בודקים את העסקת המתאם, הוא הגורם שנמצא בקשר עם המשפחות השכולות, ובעיקר עם משפחותיהם של הלוחמים הדר גולדין ואורון שאול, ושל האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. 

לפני כחודש שלחנו למשרד ראש הממשלה את טיוטת הדוח לפני סיומו ובחודש הבא בכוונתנו לפרסמו.

אני מבקש מכאן לקרוא לנושאים והנותנים לממשלה העתידה – הכניסו לשיקולכם גם את נושא השבויים והנעדרים. 

זהו לא נושא שהוא בוויכוח הפוליטי, זה נושא של דיני נפשות. מדינת ישראל צריכה לפעול לשחרור לוחמים ואזרחים שנמצאים בידי האויב, ועליה לפעול באופן הרגיש ביותר מול המשפחות".