facebook

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן סייר בירושלים יחד עם ראש העיר משה לאון (5.10.21)

"ניכרת תנופת פיתוח. עם זאת, בדוח שפרסמנו לאחרונה עלה שמחוז ירושלים בולט בריבוי בירוקרטיה בתחום התכנון בשל ריבוי בתוכניות בניין עיר בשטחים קטנים, מה שעלול להגביר את הלחצים מצד בעלי אינטרסים. המלצנו למינהל התכנון ולעירייה לתקן את הנושא"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן סייר ביום ג' (5.10.21) בירושלים יחד עם ראש העיר משה ליאון. בין היתר שמע על תכניות הבניה בעיר, ביקר במוקד העירוני 106, במוסד חינוכי במזרח ירושלים, באתרי הבניה של הכניסה לעיר ובחברת מובילאיי.

מבקר המדינה אנגלמן: "אני רואה חשיבות בירידה לשטח לשם למידה על אתגרי ירושלים. פרסמנו בעבר דוח על יישום החלטת הממשלה להעברת משרדי הממשלה לבירה ונמשיך לעקוב אחר ביצוע ההחלטה".

בנושא ניקיון העיר אמר: "שמחתי להיווכח שנושא ניקיון העיר שנדון בהרחבה בדוח מבקר קודם נמצא בין יעדיו המרכזיים של ראש העיר וזוכה לחשיבות מירבית. אני רואה חשיבות במתן שירות מיטבי לאזרחי העיר ובשמירה על סביבה נקייה ורווחת התושבים".

עוד הוסיף אנגלמן: "ניכרת תנופת פיתוח. עם זאת, בדוח שפרסמנו לאחרונה עלה שמחוז ירושלים בולט בריבוי בירוקרטיה בתחום התכנון בשל ריבוי בתוכניות בניין עיר בשטחים קטנים, מה שעלול להגביר את הלחצים מצד בעלי אינטרסים. המלצנו למינהל התכנון ולעירייה לתקן את הנושא".

במזרח העיר התייחס המבקר לפערים בין יהודים לערבים במערכת החינוך: "בדוח שפרסמנו לאחרונה מצאנו פער משמעותי ביכולות הטכנולוגיות בין ערבים ליהודים: רק 4% מהאוכלוסייה הערבית נמצאת ברמת מיומנות דיגיטלית גבוהה, לעומת 37% באוכלוסייה היהודית ו- 30% בממוצע באיחוד האירופי.

נתונים אלו מדגישים את החשיבות בפיתוח מיומנות דיגיטלית באוכלוסייה הערבית - לאורך החיים, מילדות ולאורך שנות הבגרות - כדי לטייב את שילובם בשוק העבודה המשתנה לאורך זמן".

לביקור במזרח ירושלים הצטרף גם סלי ג'בארה, מנהל סניף תלונות הציבור של מבקר המדינה ונציבות תלונות הציבור בבית חנינא. "אני רואה כיעד מרכזי להנגיש לאוכלוסייה הערבית בעיר את הליכי ברור התלונות", אמר המבקר. "אנחנו כאן בשביל אוכלוסיות שלא תמיד קולן נשמע ומקפידים על מתן השרות גם בשפה הערבית. 

כך לדוגמא - בשנה החולפת - עובדת עירייה שעובדת כמזכירת משנה בבית ספר במזרח ירושלים התלוננה בפנינו על שכר נמוך בהשוואה לעמיתיה במערב העיר. בעקבות פניית נציבות תלונות הציבור העירייה השוותה את התנאים בין כל מזכירות המשנה. הנציבות גם פנתה למשרדי הפנים והאוצר על מנת להשוות את התנאים בין עובדי חינוך יהודים לערבים כך שהמזכירות במזרח העיר יקבלו דמי חופשה עבור החופשות בחגיהן".

ראש העיר ליאון: " בשנים האחרונות אנו משקעים רבות בעיר ובצמצום הפערים שבה. בסיור עם מבקר המדינה ראינו את הדגשים והתחומים בהם העיר משקיעה את מרב משאביה. אנו נמשיך להשקיע בכל התחומים על מנת לשפר ולשדרג את העיר".