facebook

ביקור מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בכפר השיקומי "עלה נגב - נחלת ערן"

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ביקר היום בכפר השיקומי לאוכלוסיות מיוחדות, עלה נגב - נחלת ערן. במהלך ביקורו שמע המבקר אודות העשייה בכפר והפעילות החינוכית והטיפולית המתבצעת בו

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן, ביקר היום (5/8/20) בכפר השיקומי לאוכלוסיות מיוחדות "עלה נגב - נחלת ערן", במסגרת יום סיור שערך בדרום הארץ. את הביקור, בו השתתפו גם מנהלת החטיבה לביקורת חברה ורווחה, גב׳ ליאורה שמעוני, ומנהלים בחטיבה, ליוו יו״ר הכפר, אלוף (מיל׳) דורון אלמוג, ומנכ״ל המקום, מר אבי וורצמן.

במהלך ביקורו, שמע המבקר אודות העשייה בכפר והפעילות החינוכית והטיפולית המתבצעת בו וכן התרשם מהמתקנים השונים, בהם גני הילדים, הגן המוזיקלי, חוות הסוסים ובריכת השחייה, פרויקט "בחזרה לעצמי" לשיקום תעסוקתי המכין את המשתתפים בו להשתלבות מחדש בשוק העבודה, תוך ליווי אישי והקניית כלים לעצמאות מוחלטת, לצד שורה ארוכה של פעילויות נוספות בהן עוברים מטופלים בכל הגילאים, אנשים עם מוגבלויות, חוויה טיפולית ושיקומית משנת חיים.

המבקר אנגלמן שיבח את פעילות הכפר ואנשיו ושמע אודות החזון, האתגרים וההזדמנויות שבהקמתו והתפתחותו לאורך השנים.

בסיכום ביקורו, בירך המבקר את הנהלת המקום וצוותו בספר המבקרים של הכפר וכתב ״ברכות מקרב לב על עשייתכם המרשימה והמעצימה לטובת אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות בנגב. בפועלכם הברוך הנכם מהווים מודל לכלל החברה בישראל. שאו ברכה והרחיבו פועלכם״. עוד הוסיף המבקר: "אני רואה חשיבות בעמידה אחר הצרכים של אוכלוסיות עם מוגבלויות, בפרט באזורי הפריפריה. אנו בביקורת המדינה מתמקדים בהיבטים חברתיים אלו על מנת להיות פה, אוזן ועיניים לאוכלוסיות ראויות לקידום".

דורון אלמוג, יו"ר הכפר, הוסיף "תודה למבקר המדינה על ביקורו המרגש בכפר. בייחוד בימים אלו, בהם כולנו ניצבים במבחן חברתי של ערבות הדדית וקבלת האחר, ההיכרות בפעילות שאנו מובילים למען תושבי הדרום חשובה ומחזקת אותנו. בימים אלו אנו בונים את בית החולים השיקומי הראשון בדרום וממשיכים לצד הקורונה להעניק את איכות החיים והטיפול הטוב ביותר לדיירנו ומטופלי השיקום. תודה למבקר על המילים החמות והתמיכה בעשייתנו למען החוליות החלשות בחברתנו".