facebook

סיפורה של תלונה: תיקון ליקוי כללי - תיאום בין משרדי ממשלה בנושא תחזוקת חול בגני ילדים

בעקבות בירור תלונה על-ידי נציבות תלונות הציבור החלה הידברות בין משרדי הבריאות והחינוך והוקמה וועדה בין משרדית לתיאום הנחיות בנושא טיפול ותחזוקה של חול בגני ילדים

תושבת העיר מודיעין-מכבים- רעות הלינה על תחזוקה לקויה של החול בגן הילדים שבו למד בנה. היא ציינה כי העירייה אינה מקיימת את ההנחיות של משרד הבריאות ושל משרד החינוך בנושא תחזוקת חול וחובת החלפתו בגני ילדים, וטענה כי הנחיות שני המשרדים אינן תואמות זו את זו.

בירור התלונה העלה כי אכן יש אי התאמה בין הנחיות שני המשרדים, בפרט בנושא חובת החלפת החול בגני ילדים.

בפגישה שהתקיימה במשרדי הנציבות נפגשו לראשונה הגורמים האחראים באופן ישיר לנושא במשרד הבריאות והחינוך וציינו כי הוקמה וועדה בין-משרדית להסדרת הסתירות בהנחיות הקיימות. מסקנות הבירור פורסמו בדוח האחרון של נציב תלונות הציבור לשנת 2016, בעמ' 82.

הנציבות המשיכה לעקוב בעניין זה ובספטמבר 2017 שלחה מכתב למנכ"לי משרד החינוך והבריאות שבו ביקשה מהם לפעול לאיחוד ההנחיות בנושא זה ואף עמדה בקשר רציף עם משרד הבריאות והחינוך על מנת לעמוד מקרוב אחר ההתקדמות הוועדה הבין-משרדית.

בעקבות כך, לאחרונה עודכנה הנציבות כי הליקוי תוקן והעניין הוסדר וכי וועדה בין-משרדית שהוקמה בעניין זה, קבעה המלצות והגדירה הנחיות משותפות למשרד הבריאות ולמשרד החינוך, שהוסכמו גם ע"י המרכז לשלטון מקומי, בנושא טיפול ותחזוקה של החול בגני ילדים וחובת החלפתו לפחות פעם בשנה. עוד עודכנה הנציבות כי בעקבות כך יתוקנו חוזרי מנכ"ל משרד הבריאות והחינוך בנושא, והמשרדים יפיצו הנחיות חדשות אלו ויבצעו בקרה על יישומן.

שעות קבלת הקהל בלשכות נציבות תלונות הציבור ברחבי הארץ, הן בימים א' עד ה' בשעות 13:00-9:00, וביום ד' גם ב-17:00-15:00.