facebook

פניה פומבית לעובדי רשות המסים בעבר ובהווה אשר חתומים על "מכתב ה-15" בדבר מסירת מידע ביחס להתנהלות ברשות המסים

פניה פומבית לעובדי רשות המסים בעבר ובהווה אשר חתומים על "מכתב ה-15" בדבר מסירת מידע ביחס להתנהלות ברשות המסים, במסגרתה מתבקשים כל חותמי המכתב להעביר ללשכת המבקר בכתב את מלוא המידע המצוי ברשותם

  1. ​ביום 26.2.2007 נמסר למבקר המדינה לשעבר, השופט (בדימ') מיכה לינדנשטראוס מכתב מיום 12.2.2007 עליו חתומים 15 עובדים ברשות המסים (להלן - חותמי המכתב).

  2. במכתב זה קראו חותמי המכתב למינוי ועדת חקירה ממלכתית, לחקירת רשות המסים, נציבות שירות המדינה, משטרת ישראל (מחוז תל אביב, מחלק  ההונאה) ופרקליטות המדינה (מחוז תל אביב, פלילי ואזרחי), וביקשו למסור את המידע הידוע לכם בתשעה נושאים אשר פורטו במכתב.

  3. כמפורט בהחלטה המסכמת בעניין מר רפי רותם, מיום 4.7.2016, טענותיו של מר רותם ביחס לנושאים אלה נבחנו לעומקן על ידי צוות מיוחד שהוקם על ידי מבקר המדינה לינדנשטראוס, ובשנת 2007, לאחר קבלת ממצאי הצוות, החליט המבקר לינדנשטראוס שלא להמשיך בבדיקת הטענות - חלק בהיעדר תימוכין לטענות, חלק בהיעדר סמכות למבקר המדינה לבחון אותן וחלק עקב ממצאים השוללים את הטענות.

  4. על אף זאת, כפי שהובטח למר רפי רותם, הקים המבקר הנוכחי צוות נוסף שקיבל ממר רותם את המידע שביקש למסור, ובחן האם יש בו מידע חדש או כזה המצדיק בחינה מחודשת של החלטת המבקר לינדנשטראוס.

  5. לאחר בחינת המידע שנמסר לצוות הנוסף, החליט גם המבקר הנוכחי, בהתאם למכלול המידע אשר נמסר על ידי מר רותם למשרד מבקר המדינה לאורך השנים (לרבות במהלך שנת 2014), שאין במידע שנמסר על ידו בכדי לשנות מהחלטת המבקר לינדנשטראוס.

  6. עם זאת, ולאור טענות מר רותם שבידי חותמי המכתב ישנו מידע נוסף וחדש, קבע מבקר המדינה כי תינתן לחותמי המכתב האפשרות למסור את המידע המצוי ברשותם, בכתב וככל האפשר בליווי אסמכתאות. אם יימצא שהמידע שיימסר מצדיק בדיקה מחודשת של מבקר המדינה, הדבר יישקל בכובד ראש.

  7. לאלו מחותמי המכתב, אשר היו בידי לשכת המבקר פרטי התקשרות עמם, נעשתה פניה אישית. בנוסף, ובמקביל לאיתור פרטי ההתקשרות של יתר החותמים, החליט מבקר המדינה להוציא פנייה פומבית זו, במסגרתה מתבקשים כל חותמי המכתב להעביר ללשכת המבקר בכתב את מלוא המידע המצוי ברשותם, בצירוף אסמכתאות מתאימות - ככל שישנן.

  8. את המידע יש להעביר ללשכת המבקר, לא יאוחר מיום 31.10.2016.