facebook

מזכר הבנות לשיתוף פעולה בהגנה על חושפי שחיתות שזכאים לצו הגנה

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור וראש הרשות להגנה על עדים במשרד לביטחון פנים, חתמו על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בהגנה על חושפי שחיתות שזכאים לצו הגנה ממבקר המדינה ונציב תלונות הציבור

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, וראש הרשות להגנה על עדים במשרד לביטחון פנים ניצב (בדימוס) אבי בן חמו, חתמו הבוקר על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בהגנה על חושפי שחיתות שזכאים לצו הגנה ממבקר המדינה ונציב תלונות הציבור.

הניסיון המצטבר מלמד, כי לא די במתן צו הגנה לחושפי השחיתות, אלא יש להרחיב את ההגנה עליהם לכדי סיוע פרטני להם ולבני משפחותיהם. לעיתים קרובות כתוצאה מחשיפת השחיתות הם נקלעים למשברים, אשר מלווים במצוקה ובלחץ נפשי, חברתי וכלכלי.


צוות עבודה בראשות מנהל נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה עו"ד הלל שמגר, שקד בסיוע הרשות להגנה על עדים במשרד לביטחון פנים, על פיתוח מודל כולל ומקיף לטיפול בחושפי השחיתות. עיקרו של המודל שילוב אנשי מקצוע מתחום מדעי ההתנהגות בליווי ובסיוע למקבלי צו ההגנה, ללא קשר להליך בירור התלונה ותוצאותיו.

על פי מזכר ההבנות, הרשות להגנת עדים במשרד לביטחון פנים תתרום מהידע, הניסיון והאמצעים שברשותה כדי לסייע לחושפי השחיתות.

במעמד החתימה על מזכר ההבנות, עמד מבקר המדינה על החשיבות הרבה שהוא מייחס למאמץ המשולב של משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ושל הרשות להגנה על עדים. לדעת המבקר, הסיוע הכולל לחושפי שחיתות מעבר למתן צו ההגנה הוא מרכיב רב חשיבות במאבק בשחיתות הציבורית ולמען טוהר המידות.

ראש הרשות להגנת עדים אמר, כי הסיוע לחושפי שחיתות הוא מסר להם ולציבור כולו למען חברה מתוקנת וטובה יותר.

בתום שנה להסכם יתכנסו שוב נציגי משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ונציגי הרשות להגנה על עדים לצורך בחינת הלקחים משיתוף הפעולה עד כה.