facebook

מבקר המדינה קורא לביטוח לאומי לשפר את הקשר עם הציבור למיצוי זכויותיו

מבקר המדינה השופט (בדימוס) חיים יוסף חיים שפירא, קורא למוסד לביטוח לאומי לשפר את הקשר שלו עם הציבור במיוחד בכל הקשור בנושא מיצוי הזכויות

מבקר המדינה השופט (בדימוס) חיים יוסף חיים שפירא, קורא למוסד לביטוח לאומי לשפר את הקשר שלו עם הציבור במיוחד בכל הקשור בנושא מיצוי הזכויות.

בהופיעו בפני עובדים בכירים במוסד לביטוח לאומי ובהם המנכ"ל פרופ' שלמה מור-יוסף,  אמר מבקר המדינה בין השאר, כי מאחר והמוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי מאויש ברובו הגדול על ידי עובדים חיצוניים נוצר לעיתים "טלפון שבור" אשר עלול להביא למצב של קבלת מידע לא מלא ובשל כך לפגיעה במיצוי הזכויות של המבוטח.

על אף השיפור בנושא זה, במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ממשיך לקבל תלונות כאלו.

יחד עם זאת, מבקר המדינה שיבח את המוסד לביטוח  על הניסוי (פיילוט) המתקיים עתה בשני סניפים גדולים של המוסד ליידע את הציבור הרחב לגבי מידע הקשור במיצוי זכויות בוועדות רפואיות.

אחת הדוגמאות לאי מיצוי זכויות עניינה איתור זכאים לסיוע בשכר דירה. מדובר בכאלה הנמנים עם קבוצות האוכלוסייה  החלשות בישראל.

נוכח החשש שזכאים אלה אינם מודעים לזכויותיהם החוקיות ובכלל זה זכותם בסיוע בשכר דירה – אמר מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור – חשוב שגופי השלטון הנוגעים בדבר ובהם כמובן המוסד לביטוח לאומי יאתרו את הזכאים הללו.  מדובר ביותר מ-20 אלף מקבל הבטחת הכנסה חסרי דירה שעשויים להיות זכאים לסיוע בשכ"ד אך אינם מקבלים אותו.