facebook

סיוע למשרתת מילואים לשנות מען בלא שתידרש להגיע שוב ללשכת האוכלוסין וההגירה

רשות האוכלוסין סירבה לשנות ברישומי האוכלוסין את המען של צעירה המשרתת במילואים על סמך הסכמה בכתב של אביה ותצלום תעודת הזהות שלו. בעקבות פניית הנציבות לרשות הושג פתרון שיאפשר למתלוננת לשנות את המען בלא שתידרש להגיע שוב ללשכה.

צעירה המשרתת במילואים פנתה לנציבות תלונות הציבור. לדבריה, בשל שירות מילואים מתמשך במקום מרוחק היא עזבה את דירתה השכורה ועברה להתגורר בבית הוריה, ולכן ביקשה לשנות את המען הרשום שלה לכתובת של הוריה.

הצעירה ניגשה ללשכת רשות האוכלוסין והציגה הסכמה בכתב של אביה לשינוי המען לכתובתו וכן תצלום של תעודת הזהות שלו. אך עובדי הלשכה סירבו לשנות את מענה בלא שתציג את תעודת הזהות המקורית של אחד מהוריה, והם לא ניסו לסייע לה אף שטענה שאינה יכולה להגיע שוב ללשכה בשל שירות המילואים הממושך שלה.

הנציבות פנתה בעניין לרשות האוכלוסין ושאלה כיצד ניתן לסייע למתלוננת. כיוון שבמערכת הממוחשבת של הרשות כבר תועדה בקשתה של המתלוננת לשינוי מענה לכתובת הוריה, הסכימה רשות האוכלוסין כי אחד ההורים יגיע לבדו ללשכת רשות האוכלוסין ויבצע את שינוי המען של בתו, אבל בכפוף לכך שיציג את תעודת הזהות המקורית שלה.

נציבות תלונות הציבור לא הסתפקה בכך אלא שבה ופנתה לרשות האוכלוסין ושאלה אם בנסיבות העניין ולנוכח שירותה של המתלוננת במקום מרוחק יוכל ההורה להציג תצלום של תעודת הזהות של בתו כחלופה לתעודת הזהות המקורית שלה. הרשות השיבה בחיוב והסכימה לשנות את מענה של המתלוננת אם אחד מהוריה יגיע לבדו ללשכה ויציג את תעודת הזהות המקורית שלו ואת תצלום תעודת הזהות של הבת.

הנציבות הודיעה למתלוננת על הפתרון שנמצא.

נציבות תלונות הציבור מוסרת את הערכתה הרבה לכל משרתי ומשרתות המילואים וממשיכה לעמוד לרשותם.