facebook

פנייה לאיתור מועמדים לתפקיד מנהל/ת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור

מאפיינים

סוג המשרה:
אחר
סטטוס המשרה:
סגור
בתוקף עד:
06/10/2024 00:00
מספר משרות מבוקש:
1
מקום המשרה:
דואר אלקטרוני של גורם המפרסם:

תיאור המשרה


​​לתשומת ליבכם:

התאריך האחרון להגשת המועמדות הוארך עד ליום 6.10.2024 ד' בתשרי התשפ"ה.


בהתאם להוראות סעיף 32 לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 [נוסח משולב] (להלן - החוק), הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת ממנה את מנהל/ת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור (להלן - הנציבות), לפי הצעתו של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור.

מנהל/ת הנציבות נמנה/נמנית עם הנהלת המשרד ופועל/ת על פי כל דין ועל פי הנחיותיהם של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ושל מנכ"ל המשרד.

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מר מתניהו אנגלמן (להלן - מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור) מינה בעת האחרונה ועדה מייעצת לאיתור מועמדים פוטנציאליים המתאימים לתפקיד (להלן - הוועדה). בראש הוועדה עומדת השופטת בדימוס עפרה ורבנר, וחברי הוועדה הם מר ישי וקנין, מנכ"ל משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור; ד"ר הרצל כהן; גב' דסי גורדון; ועו"ד מרב לוי. הוועדה תביא לפני מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור שלושה עד חמישה מועמדים שעליהם היא ממליצה לתפקיד, ומהם יבחר מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור את המועמד/ת הראוי/ה בעיניו לתפקיד.

המשרה: מנהל/ת נציבות תלונות הציבור

מתח הדרגות: 45 - 46

הדירוג: דירוג הביקורת, תוספת תמ"ה

העסקה: חוזה מיוחד, הסכם אישי

מקום העבודה: ירושלים 

מועד תחילת ההעסקה: 1.1.25 

תיאור התפקיד

נציבות תלונות הציבור היא יחידה ארגונית המונה כ-120 עובדים אשר פועלת במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור.

מנהל/ת נציבות תלונות הציבור חבר/ה בצוות ההנהלה הבכירה של המשרד ושותפ/ה בהתוויית החזון והייעוד של המשרד ובעיצוב האסטרטגיה להגשמתם; שותפ/ה בעיצובם של התרבות הארגונית, ערכי היסוד, הנורמות וכללי האתיקה במשרד; פועל/ת על פי כל דין, וכן על פי הנחיותיהם של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור ושל מנכ"ל המשרד.

מנהל/ת נציבות תלונות הציבור נושא/ת באחריות הכוללת ובסמכות המקצועית לניהול נציבות תלונות הציבור ולהנחיית צוות העובדים המקצועיים של הנציבות בנוגע לדרכי הטיפול בתלונות שהוגשו לפי הפרק השביעי לחוק; נושא/ת באחריות לניהול ולארגון של הנציבות, המשמשת מערכת מקצועית הכוללת אגפים ועובדים, ובכלל זה ניהול העובדים, קליטתם, חניכתם הכוונתם, הדרכתם, וטיפוחם בהתאם למדיניות המשרד ולהוראותיו.

מנהל/ת נציבות תלונות הציבור נושא/ת באחריות לייזום, לתכנון ולביצוע של תוכנית העבודה השנתית וליישומה בהתאם לאישורו של מנכ"ל המשרד; נושא/ת באחריות לעבודת הנציבות וכן להצגת ממצאיה ומסקנותיה לפני ועדות הכנסת.

​מנהל/ת נציבות תלונות הציבור נושא/ת באחריות לניהול מאגרי המידע של הנציבות בהתאם לחוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981 ולתקנות הגנת הפרטיות(אבטחת מידע), תשע"ז-2017. 

העבודה כרוכה בשעות לא שגרתיות, בשעות נוספות ובנסיעות אל מחוץ למקום העבודה.

תנאי הסף

על המועמד/ת לעמוד בכל אחד מתנאי הסף שלהלן:

אזרחות  

  • בעל/ת אזרחות ישראלית ותוֹשָבוּת ישראלית. 

השכלה

  • בעל/ת תואר אקדמי ראשון או שני בתחומים אלה (או בתחומים משיקים להם): משפטים, מינהל ציבורי, מדיניות ציבורית, ממשל ופוליטיקה, מדעי המדינה ומינהל עסקים.

  • בעל/ת תואר אקדמי שני (מוסמך) בתחום כלשהו.

תואר אקדמי בסעיף זה הוא תואר המוגדר בחוק המועצה להשכלה גבוהה, התשי"ח-1958, כתואר מוכר או תואר ממוסדות אקדמיים בחו"ל המאושר על ידי האגף להערכת תארים אקדמיים מחו"ל במשרד החינוך. 

ניסיון

ניסיון מקצועי

  • ​בעל/ת ניסיון של חמש שנים לפחות באחד מהעיסוקים האלה:

 - ביקורת או בירור תלונות ציבור;

 - עריכת דין או עבודה בתחום משפטי אחר;

 - עבודה במגזר בציבורי - בגופים המנויים בסעיפים 9(1) - 9(5) לחוק;

ניסיון ניהולי

  • בעל/ת ניסיון של שבע שנים לפחות בתפקיד ניהולי בכיר בשירות המדינה (שמתח הדרגות של משרתו הוא לפחות 42 - 44 בדירוג המח"ר, והמקבילים להם בדירוגים אחרים) או בתפקיד ניהולי בכיר במערכת ממלכתית, ביטחונית, ציבורית או עסקית גדולה.

​ידע וכישורים רצויים 

  • ידע וניסיון בתחום בירור תלונות הציבור או ביישוב מחלוקות (בוררות/גישור) והיכרות עם עבודת הגופים הנילונים.

  • ידע נרחב וניסיון בתחומי המשפט הציבורי (המשפט המינהלי, החוקתי ודיני זכויות הפרט) ובדיני העבודה.

  • ניסיון בעבודה בשירות הציבורי והכרת תהליכי קבלת החלטות ברשות המבצעת - במשרדי ממשלה וברשויות מקומיות - וכן היכרות מקיפה עם גופים ומערכות בשירות הציבורי. 

  • יכולת ניהולית גבוהה מוכחת, כושר מנהיגות ויכולת להנעת מנהלי משנה וצוות עובדים, להכוונתם ולפיקוח עליהם.

  • ניסיון בתכנון ובגיבוש של תוכניות עבודה אופרטיביות, שנתיות ורב-שנתיות, ובפיקוח על יישומן.

  • יכולת קבלת החלטות, יכולת להתמודד עם קונפליקטים ולפתור בעיות.

  • כושר הבעה מעולה בכתב ובעל פה. 

  • יכולת לייצג את המשרד בכנסת, בפורומים בכירים, בוועדות ציבוריות ובפורומים אקדמיים.

  • יחסי אנוש מעולים ותקשורת בין-אישית טובה מאוד. 

  • אוריינטציה דיגיטלית.

  • חשיבה חדשנית, גמישה ויצירתית.

  • ידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה מאוד המאפשרת קריאת ספרות מקצועית וייצוג הנציבות בפורומים בין-לאומיים.

תנאי ההעסקה העיקריים

תקופת הכהונה בתפקיד: בהתאם למגמה במגזר הציבורי לקציבת כהונות בתפקידים בכירים, מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור קצב את תקופת הכהונה בתפקיד לשבע שנים לכל היותר.

הנבחר/ת לתפקיד יועסק/תועסק בחוזה מיוחד בהתאם למאפייני משרה זו בתקן המשרד. אם הנבחר/ת לתפקיד הוא/היא עובד/ת בעל כתב מינוי במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, יחולו עליו הכללים הנוהגים במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור בנוגע למינוי מנהלי חטיבות. 

בעצם הגשת המועמדות לתפקיד זה המועמד/ת מוותר/ת על כל טענה בנושא זה.

שכר: למשרה ייתכנו שני מסלולי שכר:

  1. שכר בדירוג הביקורת + תוספת תמ"ה ותנאי העסקה של עובדי משרד מבקר המדינה ונציב תלונות ציבור.  

  2. בתנאים מסוימים יתאפשר מסלול מוקבל לשכר סגן/שופט בית משפט מחוזי (שכר בלבד); לשכר יתווספו תנאים מסוימים של עובדי משרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור . 

הכשר ביטחוני: המשרה מחייבת את המועמד/ת שזכה/שזכתה במכרז בקבלת סיווג ביטחוני ברמה הנדרשת. רמת הסיווג הביטחוני הנדרש לאיוש המשרה עשויה להשתנות מפעם לפעם לפי החלטת המשרד, והעובד מחויב לבצע הליך התאמה ביטחונית לשם עדכון רמת הסיווג שנקבעה כשיידרש לכך.

תקופת ניסיון: המועמד/ת הנבחר/ת יהיה/תהיה בתקופת ניסיון של שנתיים, שבה תיבחן מידת ההתאמה שלו/ה לתפקיד.

רכב: המשרד יספק למועמד/ת הנבחר/ת רכב צמוד בשל הנסיעות הרבות הנדרשות במסגרת מילוי התפקיד.

המשרד אינו מתחייב לתת סיוע כספי בדיור בשל העתקת מקום המגורים לשם מילוי משרה על פי מכרז.

​שונות

  • הוועדה רשאית, בכל נקודת זמן, לפנות למועמדים ביוזמתה.

  • לוועדה שיקול דעת בכל הנוגע להארכת המועד להגשת מועמדות.

  • הוועדה רשאית לקבוע כלים נוספים למיון המועמדים.


הנחיות להגשת מועמדות

הגשת המועמדות תתבצע באופן מקוון באמצעות טופס דיגיטלי ובו שאלון הכולל הוראות מפורטות.

יש לשלוח את הטופס הדיגיטלי בצירוף כל החומרים הרלוונטיים המפורטים להלן, סרוקים בקבצים שמורים בפורמט PDF, לכתובת הדוא"ל: ‫M_NTZ@mevaker.gov.il‬‬.

ניתן להגיש מועמדות בדואר שליחים. על המעטפה יש לציין: עבור הוועדה המייעצת לאיתור מועמדים/ות לתפקיד מנהל/ת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור באמצעות מרכזת הוועדה, גב' אהובה נבו, לשכת מבקר המדינה.

משרד מבקר המדינה, רח' מבקר המדינה 2, ת"ד 1081, ירושלים.

יש לצרף לשאלון את המסמכים האלה: קורות חיים, תמונה, תעודת זהות או דרכון, תעודות ואישורים המעידים על ההשכלה הנדרשת (בעלי תעודות מחו"ל חייבים להמציא תרגום נוטריוני מאושר של התעודות ואישור מהאגף להערכת תארים ודיפלומות אקדמיים מחו"ל במשרד החינוך) וכן אישורים בדבר הניסיון הקודם הדרוש.

התאריך האחרון להגשת המועמדות: 6.10.24, ד' בתשרי התשפ"ה​.


לקבלת הבהרות ניתן לפנות למרכזת הוועדה - גב' אהובה נבו, ראש המטה של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, בטלפון: 02-6665101/2.


 - שאלון למועמד/ת לתפקיד מנהל/ת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור​​