facebook

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן סייר בעכו העתיקה (2.6.22)

מבקר תיירות: אנגלמן בעכו העתיקה - "על רשויות המדינה לשמור על הביטחון האישי ודו הקיום בערים מעורבות. אנו משלימים בדיקה על פעילות הרשויות המקומיות לקידום התיירות לאחר משבר הקורונה"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, ואנשי המקצוע של המשרד, סיירו ביום חמישי האחרון (2.6.22) בעכו העתיקה במסגרת ביקורות המבוצעות על קידום התיירות ע"י משרדו. הסיור הלימודי הונחה ע"י מנכ"ל החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת בע"מ, יובל פורת. נושא פיתוח הצפון הוא אחד הנושאים שמעסיקים את מבקר המדינה, שאף פרסם בשנה החולפת דוח מקיף על יישום התכנית הלאומית לפיתוח הצפון.

המבקר קיבל סקירה של הפרויקטים התיירותיים הנמצאים בשלבי תכנון וביצוע וסייר באתרי התיירות של עכו העתיקה, ובהם - נמל עכו, אולמות האבירים של המצודה ההוספיטלרית, סמטאות עכו, גלריות של אמנים בעיר ובית הכנסת - הרמח"ל. במהלך הסיור בסמטאות, נכנסה המשלחת גם למלון ערבסק שהושחת באירועי שומר החומות לפני שנה. מאז המלון שוקם וחזר לקבל אורחים.

עם סיום הסיור המבקר הצטלם לסרטון וידאו, סמוך למסעדת אורי בורי, בה נשרף למוות אבי הר אבן. הסרטון יפורסם לציבור בחודש יולי, עם פרסום דוח מיוחד של המבקר על אירועי שומר החומות.

לדברי מבקר המדינה, "בימים אלו אנחנו משלימים מטלת ביקורת על פעילות הרשויות המקומיות לקידום התיירות לאחר משבר הקורונה. התרשמתי מהסיור בעכו שהינה אחת הערים היפות במדינת ישראל ופנינה תיירותית. הסיור חידד אצלי את ההבנה שעל רשויות המדינה לשמור על הביטחון האישי ודו הקיום בערים מעורבות וכן את הצורך להמשיך לפתח את הצפון ובפרט את עכו לטובת קידום התיירות וחיזוק הכלכלה המקומית ואת חשיבות עיסוק ביקורת המדינה בנושאים אלו".