הפורום הכלכלי העולמי (WEF) קבע שבירוקרטיה ממשלתית לא יעילה הינה הגורם המקשה ביותר על עסקים בישראל. משרדי הממשלה טרם בחנו או יישמו את השימוש במרכזי שירות משותפים בתחומים רבים, לדוגמה בהקצאת קרקע לתעשייה, בהוצאת היתר בנייה... המשך הליקוי בקובץ המצורף
משרדי ממשלה רבים טרם סיימו לגבש תוכניות להפחתת הרגולציה כפי שנדרש בתוכנית החומש לשנים 2015 - 2019. מבין כ-370 תוכניות האמורות להתגבש עד תום מועד תוכנית החומש, גובשו רק כ-160 תוכניות, וכמה מהן מבוצעות רק באופן חלקי.
הוראות המס בישראל מורכבות. ההנחיות מפוזרות בין פקודת מס הכנסה, צווים מכוח הפקודה ותקנות והוראות מינהליות של מנהל רשות המיסים. עסק נדרש לדווח לרשות המיסים כמה דיווחים שונים על פי מבחנים שונים, במועדים שונים ובממשקים שונים.
לא ניתן להקים תאגיד אצל רשם התאגידים, רשות המיסים והמוסד לביטוח לאומי בעת ובעונה אחת באמצעות טופס מקוון משותף.
תהליך הקצאת קרקע לעסק תעשייתי אורך חודשים ארוכים. טרם הסתיים הטיפול בכ-40% מהבקשות להקצאת קרקע שהוגשו למשרד הכלכלה בשנת 2017. מבין הבקשות שאושרו ועברו לרמ״י בשנים 2014 - 2016: בכ-35% ארך הטיפול יותר מחצי שנה ובכ-17% מהבקשות יותר משנה.
לפי שיטת המדידה של הבנק העולמי, ישראל מדורגת נמוך מבחינת משך הזמן הנדרש לקבלת היתר (המקום ה-29 מבין 36 מדינות ה-OECD) - כ-200 ימים, ומבחינת העלות הכספית של הוצאת האישור (המקום ה-23 מבין 36 מדינות ה-OECD) - כ-1.7% מעלות הבנייה.
בנובמבר 2010 נקבע כי על נותני האישור, מאסדרים והאגף לרישוי עסקים במשרד הפנים לגבש מפרטים אחידים לרישוי עסקים. עד מרץ 2019 פורסמו מפרטים רק עבור 11 עיסוקים מבין כ-200. מספר העסקים בתחומים שפורסמו להם מפרטים הוא כ-20,000 עסקים... המשך הליקוי בקובץ המצורף