בשנת 2017 התקבלו בנציבות 12,822 תלונות על גופים נילונים ועוד 751 תלונות על גופים שהנציבות אינה מוסמכת לברר תלונות עליהם, ובסך הכל 13,573 תלונות.

3,680 (29%) מהתלונות היו על מוסדות מדינה: המוסד לביטוח לאומי, משטרת ישראל, צה"ל, מערכת בתי המשפט, רשות האוכלוסין וההגירה, רשות האכיפה והגבייה, רשות מקרקעי ישראל ומוסדות אחרים.
3,209 (25%) מהתלונות היו על גופי השלטון המקומי: רשויות מקומיות - עיריות, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות - ועדים מקומיים וגופים מוניציפליים אחרים, כגון ועדות מקומיות לתכנון ולבנייה, איגודי ערים ותאגידי מים וביוב.
3,498 (27%) מהתלונות היו על משרדי ממשלה ובכלל זה גופי הסמך שלהם.
2,435 (19%) מהתלונות היו על גופים ציבוריים אחרים: חברות תשתית ותחבורה, מוסדות חינוך ומדע, קופות חולים ועוד.
751 תלונות הוגשו על גופים שהנציבות אינה מוסמכת לברר תלונות בעניינם, כגון בנקים וחברות טלפון.



מבין כלל הגופים שלפחות ב-100 נושאי תלונות שהוגשו עליהם התקבלה החלטה לגופו של עניין:
446 נושאי תלונות הוכרעו על חברת דואר ישראל בע"מ, מתוכן 74.2% תלונות מוצדקות.
209 נושאי תלונות הוכרעו על רשות המסים בישראל, מתוכן 47.9% תלונות מוצדקות.
270 נושאי תלונות הוכרעו על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מתוכן 39.6% תלונות מוצדקות.
225 נושאי תלונות הוכרעו על משרד הבריאות, מתוכן 38.7% תלונות מוצדקות.
222 נושאי תלונות הוכרעו על רשות האוכלוסין וההגירה, מתוכן 36.9% תלונות מוצדקות.
114 נושאי תלונות הוכרעו על חברת החשמל לישראל בע"מ, מתוכן 35.1% תלונות מוצדקות.