facebook

מבקר המדינה סיכם על שיתוף פעולה עם מרוקו והאמירויות (9.11.22)

המבקר אנגלמן יוזם שת"פ בינלאומי להגנת סייבר: "מדינה שלא משקיעה בהגנת סייבר – מפקירה את אזרחיה" ומגייס את מבקרי המדינות בעולם לפעול למען האקלים: "לא תחזית אפוקליפטית עתידית – המשבר כאן"

​     מבקר המדינה הליטאי, מבקר המדינה הצ'כי ונשיא היורוסאי מירוסלב קאלה

     (Mr. Miroslav Kala), מבקר המדינה הישראלי וסגן נשיא היורוסאי מתניהו אנגלמן 

     ובכיר ממשרד מבקר המדינה של אסטוניה

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, המכהן גם כסגן נשיא ארגון המבקרים האירופאי (EUROSAI), הוביל מושב בנושא התמודדות המדינות מול איומי הסייבר, במסגרת כנס בינלאומי שנערך בברזיל בהשתתפות 150 מבקרי מדינות. המבקר בחר ליזום את הכנס בנושא זה עקב השקפתו בכך שאיומי הסייבר מהווים "סיכון מרכזי".

כזכור, עם כניסתו לתפקידו לפני 3.5 שנים הקים המבקר אנגלמן אגף סייבר שמטרתו לבחון את ההתמודדות של מדינת ישראל עם איומי הסייבר. עד כה פרסם המבקר אנגלמן ביקורות סייבר במגוון נושאים ובחודש הקרוב הוא צפוי לפרסם דוחות סייבר נוספים. המבקר אנגלמן המחיש באמצעות הטלפון הנייד שלו את הסכנה: "המכשיר הזה ומכשיר של כל אחד יכול בקלות להפוך לנשק נגדכם. אני מחזיק את הטלפון בישראל ואויב וגורם פלילי יכולים להשתמש בו נגדי", אמר בכנס.

המבקר סיפר דוגמה לדרך בה הוא רואה את איומי הסייבר. הוא סיפר כי אמר למפכ"ל המשטרה בישראל: "משטרת ישראל לא ערוכה להגן על האזרחים מפני פשיעת סייבר שברובה לא מגיעה מתחומי המדינה. אתם נלחמים את המלחמה של אתמול שלא רלוונטית לאתגרים של שנת 2022.

מרבית הסיכויים ששוד יתקיים באופן מקוון מקצה העולם לקצה השני, ולא בדרך של פריצה לסניף בנק. במדינת ישראל חווינו זאת רק לאחרונה בפריצת אתר האינטרנט של הכנסת - הפרלמנט הישראלי ולפגיעה חמורה בתפקוד בית חולים לתקופה של למעלה מחודש בשל בקשת כופרה. גם ארצות הברית חוותה זאת לפני יומיים עם תפיסה של שוד ביטקווין בשווי 3.36 מיליארד דולר.

החובה לא מוטלת על משטרת ישראל בלבד. זו חובה של כל מדינה בעולם כלפי אזרחיה. אין מדינה חסינה ואין מערכת שלא נמצאת בסיכון לפגיעה חמורה. מדינה שלא משקיעה בהגנת סייבר מפקירה את אזרחיה. 

אזום שיתוף פעולה בינלאומי בין מבקרי המדינות בעולם בנושא ביקורת סייבר. כדי לגרום לממשלות למלא את חובתן ולהגן על אזרחיהן. אני מזמין כל אחד מכם להצטרף ליוזמה".


מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם מבקרת המדינה המרוקאית, זינאב אל עדאווי


מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם מבקר המדינה האמירתי


מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם מבקר המדינה הצ'כי ומבקר המדינה של סלובקיה




מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם מבקרת המדינה האוסטרית מרגרט קרקר (Ms. Margaret Kracker)




מבקר המדינה מתניהו אנגלמן עם מבקר המדינה של אזרבייג'אן